"Veľkí ľudia“ nevlastnia drahé auto, ale veľké srdce !

15.12.2015 16:40

Vraví sa, že čo si v živote praješ, na čo celý deň myslíš sa naozaj skôr či neskôr náplní. Myslím si, že to tak naozaj funguje. Každý z nás v živote dostane niečo po čom silno túži. Ak nie presne to čo chce, aspoň z časti určite áno, alebo dokonca niečo lepšie o čom ani netuší. Život je niekedy naozaj zložitý. On je však jediný spravodlivý (okrem Boha samozrejme). Funguje ako bumerang. Čo v živote dáš to sa ti vráti naspäť. Niekedy aj s úrokmi.Závisi na nás či tie úroky budú veľké, alebo malé. 

Keď som bola malé dievčatko verila som, že dospelí ľudia sú tu pre to, aby nás deti chránili. Verila som, že každý jeden z nich je spravodlivý, múdry, zodpovedný, dobrý, láskavý a dá sa mu na 100% veriť. Opakujem každý jeden dospelý človek . No postupom času ako som rástla a menila sa na dospelú ženu, z dospelých ľudí som mala pochybnosti. Teraz už viem, že to tak úplne nefunguje. Teraz už viem, že dospelý človek dokáže ublížiť slovami, skutkami veľmi hlboko do srdca druhého človeka. Že chyby dospelých bolia o moc viac ako „ zákerné“ chyby nevinných detí.

Dokonca niektorí dospelí ľudia dokážu byť tak chamtiví, nezodpovední a dokonca dokážu byť úmyselne zlí. Myslela som si, že v škole môj spolužiak (už ani neviem ako sa volal) je to najhoršie čo ma môže postrehnúť, pretože mi nechce požičať pravítko a nepošepká mi správnu odpoveď testu. Myslela som, že neposlušné deti sú najväčšie zlo, ktorého sa v živote mám báť. Preto som tak veľmi chcela  rýchlo vyrásť a byť dospelá. Správať sa dospelo, konať dospelo, vyzerať dospelo...

neposlušní chlapci

Deti sú však ospravedlnené  za svoje úmyselné či neúmyselné chyby, pretože ešte nevedia, že vysmievať sa Janke za pehy je neslušné. Peťka nevie povedať "ŕ" tak sa  jej deti v škole smejú. Malý Maroško si nesprávne uviazal šnúrky a preto sa mu z toho  jeho spolusediaci Peťo v škole smial a nerozprával sa s ním celý deň. 

 

Ako deti sme však ešte ospravedlnení za svoje činy, pretože sa učíme ako sa správať k druhým ľudom, aby sme ich neranili. Len teraz sa pýtam otázku prečo to tak funguje aj medzi dospelými ľuďmi v dnešnom svete ? Keď už vieme, že druhému človeku ubližujeme a nemá sa to! Toto je naozaj  dospelé? Je dospelé myslieť hlavne na seba, peniaze, moc, slávu, kariéru ? Veď "veľkí" ľudia nevlastnia drahé auto, veľký dom, drahé oblečenie, ale veľké a úprimné srdce. Tak prečo my dospelí nie sme pre nich vzorom? Chceme, aby z deti boli čestní, inteligentní, skromní, rozumní, slušní dospelí ľudia a my dospelí sa správame ako malé deti. 

plačúca žena

autor: Iwelline

Kontakt

V prípade otázok, spolupráce, alebo len tak mi napíšte na: kontakt@svetmodernejzeny.sk

 

 

Vyhrala som krásne 5 miesto a nominovaných z tejto kategórie bolo až 116 blogov. Veľké ĎAKUJEM !