Pokiaľ nás smrť nerozdelí?

14.04.2016 14:00

Smrť ani lásku nerozdelí! 

Tento víkend som bola na svadbe. V kostole prebehol naozaj nádherný sobáš. Všetko bolo premyslené do detailov. Všade bolo cítiť lásku. Ja ju v kostole vnímam asi najintenzívnejšie (bude to  tým, že tam väčšina ľudí chodí naozaj úprimne prosiť o odpustenie a silu prekonať seba samého).

svadobný deň, obrúčky

 

Paradoxom pre mňa však bolo, že včera zomrel náš 74 ročný sused. Bývajú od nás asi  cca dve minúty pešo.  Starší pár (on a ona), sú celé roky spolu ( celé svoje manželstvo  prežili obaja s jedným človekom). Niekedy pôsobili  navonok „ako mačka a pes“, inokedy by za sebou skočili aj do studne.  

Pravá láska je naozaj tá, ktorú prežiješ s človekom, ktorý  Ťa pozná ( celý svoj život). Vie prečo mlčíš, kde sú slová niekedy nepotrebné, lebo aj bez nich vie čo chceš, alebo na čo myslíš.  Usmeješ sa  len tak a on sa usmeje tiež, lebo chce aby si bola šťastná každý deň. Zdieľaš s ním všetko (krásne aj menej krásne)  od začiatku manželstva. Šťastné a dokonalé manželstvo je to, keď naozaj vydrží človek po celý život s osobou, ktorá sa tak dobrovoľne rozhodla.  Dokonalé manželstvo je to, ktoré spolu  vydrží aj po tej najhoršej búrke. 

Ja som sa tak intenzívnejšie včera zamyslela nad vetou, ktorú počuť na každej svadbe „ pokiaľ vás smrť nerozdelí“.

 

svadobný deň

Nastalo ticho. Nestihol už dopiť svoj čaj, nikdy jej už nezavolá, ona mu už neuvarí jeho najobľúbenejšie jedlo, neošetrí mu jeho boľavú ruku ani jeho boľavé srdce. Naposledy pohladí jeho zvráskavenú tvár. Ona sa usmeje, on však už nie. Všetko čo ostalo sú krásne spomienky. Spomienky naňho, na jeho tvár, telo, úsmev, slzy šťastia, slzy smútku, spoločné bolestné, ale aj radostné chvíle. Všetko čo si človek so sebou zoberie „tam hore“ sú skutky ( dobré, ale aj tie zlé).

 

Naozaj smrť rozdeľuje ľudí? Podľa mňa ich len oddelí  od seba na určitý čas, ale nerozdelí ich.  Veď na svete je toľko ľudí a človek dokáže prežiť celý život s jedným človekom. Zdieľajú spolu  svoje starosti, radosti, plač, smútok, úsmev, dotyky, objatia. Ja si myslím, že lásku ani smrť nerozdelí. Podľa mňa je láska večná, aj po smrti. 

Dvoch ľudí, ktorých srdcia sa poznajú celý život nerozdelí ani smrť! Určíte, verím tomu! Takéto srdcia sa raz opäť stretnú. Ich tlkot im všetko pripomenie.  

 

kniha kníh

 

smutná staršia žena

Ži tak... ako keby si mal byť so svojou (manželkou, manželom) večne. Preto si ju aj uvážene  a trpezlivo vyberaj! 

 

autor: Iwelline

Kontakt

V prípade otázok, spolupráce, alebo len tak mi napíšte na: kontakt@svetmodernejzeny.sk

 

 

Vyhrala som krásne 5 miesto a nominovaných z tejto kategórie bolo až 116 blogov. Veľké ĎAKUJEM !