Nikdy nikoho nesúď! Dá sa to...

06.10.2014 12:46

"Nesúď a nebudeš súdený"

Je ťažké pochopiť ženu v situácii kde sa rozhoduje či dieťaťu daruje život, alebo podstúpi potrat, lebo okolnosti to vyžadujú. 

Je to veľmi chúlostivá téma. Každá žena ak sa rozhodne pre potrat ponesie následky po celý svoj život, každá sa trápi, každá premýšľa o tom, akoby to bolo inak...

Ani spoločnosť nemá rovnaké názory na túto problematiku. Spoločnosť prízvukuje, že iba žena, ktorá čaká dieťa má právo sa rozhodnúť. Na druhej strane ľudia v spoločnosti prízvukujú rozhodným, alebo ešte nerozhodným ženám, aby zvážili svoje rozhodnutie a zvážili napr. možnosti adopcie, alebo hniezda záchrany po pôrode dieťaťa. 

Niekto také šťastie má a je mu ponúkaná pomoc, niekto také šťastie nemá.

Potraty, právo na život, smrť, odcudzovanie človeka /okolia, tajomstvo, strach to všetko sú slová, ktoré ma nápadnú pri slove potrat, hneď ako prvé z môjho laického pohľadu. Potraty/ umelé prerušenie / spoločnosti sa týkajú nás všetkých, celej spoločnosti, pretože ak sa rodia deti vytvára sa a buduje sa spoločnosť, nové životy, nová generácia, nová budúcnosť.Má človek právo rozhodnúť sa dobrovoľné? Existuje to vôbec? Existuje žena, ktorá prejde potratom a nemá výčitky svedomia? Neexistuje. Myslím si, že každý človek, konkrétne samozrejme žena žije utrápená po celý svoj život. Neprejde deň,  týždeň, mesiac, aby si nespomenula, že prešla „touto cestou“, stále v nej ostanú výčitky svedomia, celý život to už budú len samé otázky bez odpovedí...

Táto téma bude stále témou dvoch táborov. Ľudí, ktorí budú pre potrat a ľudí, ktorí budú výlučné proti potratom. Ak sa v živote stretnem so ženou, ktorá by sa ma spýtala čo má robiť, lebo sa nevie rozhodnúť, určite odpoviem- nechaj si dieťatko.

 Ja som vďačná za život, dostala som ho, ale nikdy v živote nebudem súdiť žiadne rozhodnutie. My ľudia na to právo nemáme, to má len Boh, my ľudia sme „primalí!“

      Ak sa ma niekto opýta či má podstúpiť potrat odpoviem len: „Nechaj si ho, to dieťa Ti zmení život“. Ziadnu ženu  však ani myšlienkami neodsúdim ak sa preň rozhodne. Je to téma, ktorá sa bude dotýkať ľudí dnes, zajtra, o pár rokov. Nielen minulosť, ale aj prítomnosť a budúcnosť nás zdokonaľuje, možno práve táto pre mňa osobne nesprávna voľba zmení ženu a jej myslenie, možno práve ona zachráni na základe svojej skúsenosti iný ľudský život.


Pri písaní  mám až zimomriavky, keď som si predstavím ako potrat prebieha. Mala som možnosť vypočuť si priznanie jednej ženy, ktorá sa z mladosti poučila. Otehotnela ako sedemnásťročná a celé roky to s manželom vo svojom okolí tajili. Ich druhé dieťa sa narodilo hyperaktívnejšie ako je bežné, kladie si to za vinu a veľmi to ľutuje. Čítať nejaké písmenka je dôležité, ale počuť o tom rozprávať ženu, ktorá si tým prešla bolo aj pre mňa bolestivé. Teraz je sama s deťmi, bez manžela.

 Jedine čo nám ostáva v tejto "problematike" je modliť sa za nenarodené bábätka a veriť, že odpúšťajú. 

Takéto ženy trpia,  ich srdcia sú boľavé a nikdy nebude vyliečené, preto ja tieto kroky žien nesúdim. Nesúď ani ty!Ak by sa ma, ale niekto spýtal čo má robiť ,moja veta nikdy nebude znieť „choď na potrat, je to správna voľba“. Nikdy!

 

      Ja som dostala právo na život, dopraj ho aj ty, existujú mnohé riešenia, no voľba je na samotnej žene/ manželoch. Verím, že sa rozhodnú správne. 

Si krstná mama malej Simonky. Simonka oslavuje prvý rok svojho života. Je pozvaná úplne celá rodina, keďže Simonka bola silno vymodlené dieťa. Ktoré šaty by si si zobrala na oslavu? :) 

 

autor: Iwelinne 

 

 

Kontakt

V prípade otázok, spolupráce, alebo len tak mi napíšte na: kontakt@svetmodernejzeny.sk

 

 

Vyhrala som krásne 5 miesto a nominovaných z tejto kategórie bolo až 116 blogov. Veľké ĎAKUJEM !