Nedeľná maškrta s balzamikovým krémom!

15.05.2016 21:15

Nedeľná chvíľka s balazmikovým krémom Kalamáta Papadimitriou!

Nedeľa, čas oddychu, relaxu, žiaden stres, žiadne skoré ranné vstávanie do práce. Tento deň milujem  (čo sa týka kombinácie mňa so sporákom :-) ) Rada pečiem, rada  zdravo varím, rada experimentujem. Nadišiel konečne čas vyskúšať  krémy Kalamáta PapadimitriouMusím sa priznať, že ma naozaj očarili svojou chuťou a vôňou. Jedná sa o výzvu portálu Blogerky.cz. 

Čo by ste mali o nich určite vedieť ? Jedna lyžička obsahuje 17 kalórii a žiaden tuk. Sú obľúbeným spoločníkom na grilovanie, pre športovcov, pre cieľavedomé ženy, ktoré chcú schudnúť zdravo. Takže ak vás zradí váha, balzamikový krém nie je určite na vine :-) :-) Vyrábajú sa z balzamikového octa s koncentrovaným hroznovým muštom. Je to ich najväčšia výnimočnosť a lákadlom pre šikovné kuchárky. 


-Chili - balzamikový krém - po okoštovaní mi pripomínal teplé, grilovacie večerné dni (na ktoré sa už teším). 

Trošilinku páli, ale nie je to nič nepríjemné, skôr naopak. Nemusíte sa báť, farba  je tmavá, hustejšia konzistencia, štruktúra je jemne krémová, bezlepkový.

 


BBQ balzamikový krém - svieži, jemný, bylinkový, hustá konzistencia, lahodný, farba tmavá.

 

1.INŠPIRÁCIA  - FIT RAŇAJKY

Postup

Potrebujeme ( vašu obľúbenú zeleninu). Ja som použila paradajku, reďkvičku, cesnak medvedí, pažítku, celozrnný chlieb, BBQ  balzamikový krém. Na tanier môžete pridať aj olivy, papriku, avokádo, uhorku, toffu syr...

Ja som sa zamerala na dochutenie receptu s cesnakom medvedím, pretože ho teraz používam skoro každý deň pri varení :-) Na týchto raňajkách obľubujem hlavne to, že sa dajú rýchlo pripraviť a nie sú časovo náročné. Všetci vieme, že pracovné ráno býva rýchle a každé ušetrenie času prináša radosť :-) ( apoň pre  mňa).

Tento recept je rýchly, zdravý, nenáročný a zvládne ho aj "kulinársky laik". Na tento recept som použila BBQ balzamikový krém, ktorý vniesol raňajkám sviežu, bylinkovú chuť. 

 

 


 

2.INŠPIRÁCIA - BRAVČOVO BALZAMIKOVÝ REZEŇ S TAJOMSTVOM JARNEJ ZÁHRADY.

Ingrediencie: hladká múka, 4 vajíčka, maslo, olej (olivový aj slnečnicový),  bravčové stehno, soľ, čierne korenie, vegeta, balzamikové krémy chili a BBQ, 3 listy medvedieho cesnaku, strúhanku, cesnak, mletú červenú papriku, 

Poriadne si umyjeme mäso a naklepeme ho. Pripravíme si  marinádu z ( olivového oleja, balzamikových krémov/ja som použila chili aj BBQ), pridáme cesnak, mletú červenú papriku, 3 listy  medvedieho cesnaku ( najlepšie je si marinádu pripraviť deň dopredu). Mäsko bude lepšie chutiť.

Na obalenie rezňa budeme potrebovať:  múku, 4 vajíčka, strúhanku, korenie ( podľa svojej chuti). Ja som použila vegetu, čierne korenie, trosku červenej papriky. Naklepané mäso necháme pár hodín v pripravenej marináde.  Neskôr (najlepšie na druhý deň)  ho obalíme v hladkej múke, vajíčkach zmiešaných s korením a odporúča sa v preosiatej strúhanke.

Pripravíme si panvicu, nalejeme do panvici olej a opražíme mäsko ho z oboch strán. 

Ak nechceme, aby  sa nám neušiel ten najmastnejší rezeň (ako trik uložíme na tanier servítku). Siakne tak masť do seba, pozor však, servítka nerobí zázraky čiže pekne s mierou. Pre lepšiu chuť sa na rezne pred servírovaním môže nakvapkať trošku roztopeného masla.

Ako prílohu som použila kapustový list, reďkvičku, pažítku, balzamikový BBQ krém, paradajku.

 

zdravý obed so zemiakovou kašou

 


 

 

3.Inšpirácia - Večera 

" Večeru nechaj nepriateľovi" :-)  Odporúčam 30 minút kardia. Potrebujete pevnú vôľu. 

 

 

autor a foto: Iwelline 

Kontakt

V prípade otázok, spolupráce, alebo len tak mi napíšte na: kontakt@svetmodernejzeny.sk

 

 

Vyhrala som krásne 5 miesto a nominovaných z tejto kategórie bolo až 116 blogov. Veľké ĎAKUJEM !