Človek potrebuje rásť!

27.08.2015 13:43

 

Malý a veľký pes! 

Čím som staršia tým viac si uvedomujem aký je život. Paradoxom je, že práve včera som mala narodeniny. Čiže opäť som  staršia :-)  To je teda život :-)  Mojími ústami už vyhŕkli rôzne názory na život.  Raz som šťastná, niekedy uplakaná, mám aj dni kedy sa hnevám na celý svet a všetkých.  Nakoniec si uvedomím  ako by to bolo keby som v tých najťažších chvíľach svojho života nemala ani jednu blízku osobu na celom svete.  Osobu, ktorá by mi podala pomocnú ruku, keď ju najviac potrebujem.  Potom skromne ukľudnim myšlienkami svoje srdce a nakoniec ukľudním celé svoje JA a ľutujem, že som na niečo také mohla vôbec myslieť.

Minule som len tak sedela na lavičke a premýšľala. Nakoniec som sa zase prichytila, že premýšľam o premenlivosti chrústa a problémy sveta aj tak nevyriešim. Neskôr sa pri našom dvore zjavil pes. Bol veľký, mocný, ale mohol mať len niekoľko mesiacov. Za ním išiel malý pes. Bol o niečo starší, ale tiež to bolo šťeňa. Veľký pes mal  taký strach, že sa až triasol. Bolo to naozaj komické. Veľký pes si neuvedomoval svoju moc a silu. Neuvedomoval si, že práve on je ten silnejší, že práve on môže ublížiť a brániť sa. 

Presne taký je aj človek. Zo začiatku (od narodenia)  "malý", ale nakoniec bolestivé, smutné,  veľké prekážky, ale aj radostné momenty z neho vytvoria "veľkého" (silného)  človeka. V živote sú ťažké chvíle, ktoré nás posúvajú vpred veľmi dôležité.  Padáme, ale keď vstaneme sme stále vyšší. Rastie naše ja, naše srdce, naše myslenie, naša osobnosť. Každý krok dopredu nás formuje, ale formuje nás aj krok dozadu. Je však dôležité kráčať hlavne dopredu.

 

Minulosť je tiež podstatná, netreba na ňu zabúdať úplné. Bola aj je súčasťou nášho života. Našej radosti, ale hlavne našich chýb. Preto nikdy v živote nezabúdaj, že aj pád, sklamanie, chyby,  slzy, niekedy  naša ľudká nemotornosť, alebo nepozornosť sú veľmi dôležité. Bez nich by sme nerástli a nezdokonaľovali sa. 

Ak niečomu v živote  nerozumieš, pýtaj sa, bez hanby. Len ak si vyskúšaš "chytiť rybu prežiješ", nielen ak ju budeš jesť. Zvlášť v dnešnej dobe neprežiješ. Tak sa nikdy nikoho neboj pýtať ako sa "loví ryba". Veď predsa všetci sme rovnocenní. Sú len ľudia, ktorí majú viac skúsenosti. 

 

autor: iwelline 

Kontakt

V prípade otázok, spolupráce, alebo len tak mi napíšte na: kontakt@svetmodernejzeny.sk

 

 

Vyhrala som krásne 5 miesto a nominovaných z tejto kategórie bolo až 116 blogov. Veľké ĎAKUJEM !