Vianočný deň!

25.12.2014 14:31

 

Čaro Vianoc máme vo svojom srdci! 

Včera bol najkrajší deň v roku. Rodiny sa zišli pri štedrovečernom stole. Navzájom sa opätovali úsmevy,  radostné pohľady, objatia a samozrejme nechýbala ani úprimná radosť z darčekov. Všade navôkol rozvoniavala kapustnica a koláčiky od výmyslu sveta :-)

Čím sme  však starší, tým si viac uvedomujeme dôležitosť týchto sviatkov. Pamätám si, keď som ja bola malá, verila som, že existuje čarovnú krajinka kde žijú soby, škriatkovia a snehuliak, ktorý rozpráva. Predstavovala som si ju čisto bielu, s tancujucími vločkami. Ľudia tam mali len čisté a úprimné srdcia. Verila som v krajinu kde neexistovalo  zlo, hnev, slzy z bolestí,neprajnosť, ani nenávisť.

Potajme som nechávala mlieko celé sviatky pre Ježiška, pri okne. Videla som to v tých amerických filmoch, tak ma to lákalo skúšať tiež. Stále som však ráno našla pohár plný. Ale ako malé dievčatko som sa utešovala tým, že Ježiško predsa nemôže v každom jednom dome piť mlieko a necháva ho mne, aby som bola zdravá a pekná :-) Bolo to naozaj úžasné.

 Človek už od mala v niečo verí. A vďaka mojej fantázii som mala dvojnásobne krajšie detstvo :-) 

 

Postupom života však človek mení hodnoty, pohľad na život, konanie, myslenie. Už tak veľmi netúži po darčekoch. Zoznam želaní sa zrazu zmenšuje a podstata života viac chápe. Zrazu má človek také želania, ktoré sa nedajú zabaliť do krabice.

Dnes a včera sa „roztrhol“ facebook s fotkami. Prišlo mi to ľúto, pretože ľudia medzi sebou porovnávajú ozdobené stromčeky, porovnávajú kto koľko darčekov si pod stromčekom našiel. Vzniká taktiež možno menšia dilema z toho, že niekto má bohatšie Vianoce, niekto  ich má chudobnejšie. A niektorí  na základe ovplyvňovania zabúdajú o čom vlastne Vianoce sú.

 Sú  predsa hlavne o láske. Naše srdcia sú si bližšie, sú pokojnejšie, pretože vidíme ako sa usmievajú naši najmilší. Naše srdcia sú si blízke bez ohľadu na veľkosť vianočného stromčeka, alebo množstva balíkov pod ním. 

Chcem vám len pripomenúť, aby ste nezabúdali, že Vianoce nie sú o darčekoch, ani o najkrajšom stromčeku, ale o „otvorení“ srdca, rodinnej pohody a puta, ktoré sa sa v týchto dňoch prehlbuje. Na svete je toľko ľudí a nikdy sa nestretneme všetci. V týchto dňoch sa stretávame s ľuďmi, ktorí patria do nášho života, bez ktorých by Vianoce ani život nedávali zmysel. Dni, kedy sa plnia v každom jednom dome zázraky, ktoré si môžeme vychutnať plnými dúškami s ľuďmi, na ktorých nám záleží. O tom sú Vianoce. 

A pamätajte, že všetky koláče na stole nemusíte pojesť a potom celé mesiace chodiť „nadurdení“. :-) Niektoré darujte blížnym, alebo niekomu, kto nemal to šťastie, ani peniaze si ich upiecť, alebo kúpiť. Na dobré skutky nie je nikdy neskoro :-) 

Si pozvaná cez tieto sviatky na slávnostnú večeru. Čaká Ťa večera s potencionálnou svokrou.

 Ktorý outfit by si si vybrali ty? :-) Chceš zaujať, ale zároveň ostať sama sebou :-) 

Zároveň vám ešte prajem kúzelné okamihy, ktoré dokážu vyčariť len Vianoce :-) 

                                                                                                                                                                                             

autor: Iwelline 

Kontakt

V prípade otázok, spolupráce, alebo len tak mi napíšte na: kontakt@svetmodernejzeny.sk

 

 

Vyhrala som krásne 5 miesto a nominovaných z tejto kategórie bolo až 116 blogov. Veľké ĎAKUJEM !